Αρχή » Αρθρογραφία για την ΙκαρίαΜήνυση στην Hellenic SeawaysΝέα - 12/07/2005Τελικά όσο κι αν ο Μανωλιός βάζει τα ρούχα του αλλιώς, δεν αλλάζει πολιτική. Είτε σαν Hellenic Seaways, είτε σαν Hellas Flynining Dolphins πιο πριν, είτε σαν MFD ακόμα παλιώτερα, η εφοπλιστική πολιτική είναι σταθερά προσανατολισμένη στην τροχιά του Εξπρές Σαμίνα. Πίστεψα ότι θα έφευγα την Παρασκευή 8/7/2005 για την Ικαρία, όμως το δρομολόγιο του Εξπρές Πήγασος δεν έγινε διότι δεν είχε αποκατασταθεί η βλάβη που είχε πάθει μια βδομάδα πριν. Ετσι έφυγα μαζί με άλλους 1840 επιβάτες με το Εξπρές Σαντορίνη (της ίδιας εταιρείας Hellenic Seaways) το Σάββατο 9/7. Όταν το πλοίο έφτασε στην Πάρο και έκανε ελιγμούς πρυμνοδέτησης και με τους μισούς επιβάτες να είναι όρθιοι στις σκάλες και τους διαδρόμους έτοιμοι για αποβίβαση, σημειώθηκε μπλάκ άουτ, έσβησαν τα φώτα, ο κλιματισμός και οι μηχανές και επικράτησε μεγάλη ανησυχία και ταραχή στον κόσμο. Λίγα δευτερόλεπτα μετά ακούστηκε ενας κρότος και νοιώσαμε ένα μεγάλο τράνταγμα, με αποτέλεσμα πολλοί να χάσουν την ισορροπία τους και να πέσουν, ιδιαίτερα ηλικιωμένοι και γυναίκες με παιδιά.Το πλοίο ακυβέρνητο χωρίς μηχανή πήγε με την πρύμνη κατευθείαν πάνω στην προβλήτα η οποία δεν είχε καν τους ελαστικούς προσκρουστήρες που υπήρχαν στα υπόλοιπα σημεία του λιμανιού. Μείναμε εκεί ένα δίωρο μέχρι να γίνει έλεγχος από δύτη και συνεργείο τηςεπιθεώρησης πλοίων, αλλά και δοκιμαστική βόλτα γύρω από το λιμάνι της Πάρου. Η αγανάκτηση μεταξύ των επιβατών ήταν μεγάλη και για το περιστατικό αλλά και για την γενικότερη κατάσταση στην ακτοπλοία. Από το καράβι ενημέρωσα τον δικηγόρο και μέλος του ΔΣ της Πανικαριακής Αδελφότητας Γιώργο Τσακαλία (πρόσφατα είχε δώσει στην δημοσιότητα το έγγραφο που αποδείκνυε ότι στο πλοίο Δημητρούλα είχαν καταργήσει τα στεγανά για να βάλουν κι άλλες καμπίνες, όπως και στο Εξπρές Σαμίνα) και κανονίσαμε να κάνω μήνυση για έκθεση σε κίνδυνο, εναντίον της εταιρίας. Στο λιμεναρχείο Ευδήλου Ικαρίας όπου κατέθεσα την μήνυση με ενημέρωσαν ότι με βάση το σήμα που είχαν από την Πάρο, η βλάβη αποδόθηκε σε ένα κομμάτι νάϋλον που εισχώρησε στην ηλεκτρογεννήτρια, αύξησε την θερμοκρασία και έγινε το μπλάκ άουτ. Πάντως στα καφενεία της Ικαρίας πολλοί ντόπιοι ναυτικοί σε υπερπόντια ταξίδια ακόμα γελάνε με την εκδοχή αυτή. Η ουσία είναι ότι με το πάνω από 30 ετών πλοίο ο κόσμος κινδύνεψε (ευτυχώς είχε και καλό καιρό) και οι κινητοποιήσεις που έγιναν αυτή την χρονιά από την συντονιστική επιτροπή για την ακτοπλοία (συμμετέχει το σύνολο των φορέων από τις νησιωτικές κοινωνίες) πρέπει να συνεχιστούν. Στο φινάλε να φτιάξει το κράτος καινούργια καράβια (να έχουν δουλειά και στα ναυπηγεία) και με φθηνό εισητήριο, επαρκή δρομολόγια χειμώνα-καλοκαίρι και κυρίως με ασφάλεια να ταξιδεύει ο κόσμος, χωρίς να γίνεται βορά στην μανία για γρήγορο πλουτισμό της εφοπλιστικής μαφίας. Νάσος Μπράτσος επιβάτης του Εξπρές Σαντορίνη στο δρομολόγιο της 9/7, μέλος της ΕΣΗΕΑ και της Πανικαριακής Αδελφότητας Αθήνας. Αναδημοσίευση από
|