Αρχή » ΑρθρογραφίαΟ αντικειμενοστραφέις προγραμματισμός σε βάθος για την JAVAΤεχνολογία » Software - 16/10/2008Ο Πέτρος Κοσμάς. Java/J2EE Developer, μας έστειλε το παρακάτω βοήθημα σχετικά με τη Java. Αξίζει να το διαβάσετε αν θέλετε να ασχοληθείτε με τον προγραμματισμό. Τι είναι αντικείμενο;
Αλληλεπιδράσεις μεταξύ αντικειμένων
Η Κλάση (class)– Αφηρημένη έννοια περιγραφής ενός αντικειμένου
Π.Χ ένας άνθρωπος τρώει ,ένας σκύλος γαβγίζει Στην Java ώς γλώσσα προγραμματισμού ένα απο τα βασικότερα πράγματα είναι να κατανοήσουμε την ένοια του αντικειμενοστραφείς προγραμματισμού και την φιλοσοφία του. όπως Ακριβώς κάθε οντοτητα στον πραγματικό κόσμο υπάρχει,έτσι και στον Αντικειμενοστραφή Προγραμματισμό κάθε ομάδα αντιτίθενται από τις κοινές συμπεριφορές και τις ιδιότητές τους. Η βιολογία ταξινομεί όλα τα σκυλιά, τις γάτες, τους ελέφαντες, και τους ανθρώπους ως θηλαστικά. Τα κοινά χαρακτηριστικά δίνουν στην κοινωνία αυτών των θηλαστικών ορισμένα κοινά στοιχεία. Στον κόσμο του αντικειμενοστραφείς προγραμματισμού η ένοια είναι παρόμοια. Μια κατηγορία καθορίζει οτι όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά έιναι κοινά για έναν τύπο αντικειμένου. Συγκεκριμένα, η κατηγορία καθορίζει όλες εκείνες τις ιδιότητες και συμπεριφορές που εκτίθενται από το αντικείμενο. Η κατηγορία καθορίζει συγκεκριμένα σε ποια μηνύματα τα αντικείμενά ανταποκρίνονται. Σημείωση : Ένα παράδειγμα : Σε ένα πρόγραμμα έτσι :
Ας υποθέσουμε λοιπόν απο την παραπάνω κλάση θέλουμε να δημιουργήσουμε Μερικά αντικείμενα Kάθε στιγμιότυπο περιλαμβάνει τα ίδια ακριβώς στοιχεία και τις ίδιες ακριβώς δυνατότητες όπως Τί το κάνει να διαφέρει ; Άν εκτελέσουμε τις δύο μεθόδους σε μία Main() της JAVA ΟΘΟΝΗ Σημείωση: Αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι κάθε μια από αυτές τις ενέργειες αποσπά τη συμπεριφορά ενός αντικειμένου. Τα βασικά στοιχεία του αντικειμενοστραφείς προγραμματισμού
Προκειμένου να διαμορφώσουμε και να κατανοήσουμε την κυριότητα του αντικειμενοστραφείς προγραμματισμού, πρέπει πρώτα να καθορίσουμε ένα στερεό θεμέλιο επάνω στο οποίο μπορούμε να το επεκτείνουμε στην κατανόηση μας. Κατ' αρχάς, θα πρέπει να προσδιορίσουμε, να καθορίσουμε, και να ερευνήσουμε τις βασικές έννοιες του αντικειμενοστραφείς προγραμματισμού. Μόνο τότε, θα μπορούμε να εφαρμόσουμε κατάλληλα την βασική δομή του. Ένας τέτοιος Τέτοιο θέμα μας φέρνει φυσικά στις τρεις έννοιες που πρέπει να είναι παρούσες για μια γλώσσα που θεωρείται αληθινά αντικειμενοστρεφής. Αυτές οι τρεις έννοιες αναφέρονται συχνά ως τρεις αρχές του αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού. Η ενθυλάκωση επιτρέπει μία κλάση να αναλυθεί σε ένα πρόγραμμα ως διάφορα μικρότερα, ανεξάρτητα κομμάτια. Κάθε κομμάτι είναι ανεξάρτητο και κάνει την εργασία του ανεξάρτητα από τα άλλα κομμάτια. γιατί πρέπει να κρύβουμε κομμάτια του κώδικα σε μία κλάση ; Ας υποθέσουμε οτι έχουμε ένα αυτοκίνητο με τα εξείς χαρακτηριστικά
όταν ανοίγουμε τον διακόκτη ενός αυτοκινήτου περιμένουμε το αυτοκίνητο να ξεκινήσει. το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι το αυτοκίνητο να ξεκινησει ασχέτως αν πίσω απο τον διακόπτη κρύβονται άλλες λειτουργίες. Ενώ οι Αντικειμενοστραφείς γλώσσες προγραμματισμού ενθαρρύνουν την ενθυλάκωση, δεν την εγγυώνται. Είναι εύκολο να χτιστεί ο εξαρτώμενος, εύθραυστος κώδικας αλλά η αποτελεσματική ενθυλάκωση έρχεται μόνο με την σωστή και προσχεδιασμένη ανάλυση. Ένα από τα πρώτα βήματα στην αποτελεσματική ενθυλάκωση είναι να τηρούμε τις έννοιες και τουρ προσδορισμούς ενός αντικειμένου πίσω από την κάθε κλάση μας αποτελεσματικά. Πέτρος Κοσμάς (Java/J2EE Developer) peter kosmas
Σχόλια
|